fredag 3 december 2010

Status en fredag kväll i bruna huset...

Här sitter jag i soffan, väldigt seg men det känns helt legalt en fredag kväll!
Efter jobb, dagishämtning, adventsluckeöppning på hemmaplan och ett kort"-hej" i dörren åt sambon rullade jag först till stallet för fix åt min och till C´s häst sen åkte jag mot Uppsala för att hämta pappa. Han har varit i Östersund och jobbat och hade en hel del packning så han fick skjuss istället för att släpa runt alla pinaler på tåg och buss.
Vi stannade till på Gränby och köpte ett UV-filter till min kamera och sen det bästa av allt... Sushi, mumma!

Älskar sushi, det trista i kråksången är tyvärr att jag glömde sojan, den är ju en stor del till att sushin är så galet god. Men när jag tänker efter är det en ganska världslig sak, det var tokgott iallafall!

Medans jag och kisarna väntade på att deras kära far skulle kliva innanför dörren hann vi som sagt öppna julkalender och leka plåsterleken.
Vad den går ut på?
Gissa!


Bilden visar inte riktigt hela sanningen...
4st i ansiktet och 10-12st på händerna och under tröjan finns det...MASSOR!
I mitt hus är plåsterleken väldigt poppis både hos små och stora, testa själv!

Jag har stallet i helgen och efter morgonfodring för både hästar och människor imorgon så ska jag packa fika, köpa en ny uppsättning pulkor till oss och sen åker vi till Getabacken, stans pulkabacke.
Förhoppningsvis så kan sambon få sova lite längre imorgon, det kommer vara mer välbehövligt än någonsin eftersom han är på julbord med brandkåren ikväll.

Vi hörs, ha en bra helg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar