onsdag 22 december 2010

Veckan före jul går...

...på snabbspolning! Tiden från 1dec fram till jul går alltid så himla fort i mina ögon. Dagarna tickar på och helt "plötsligt" står man där någon dag innan jul och inser att nu är det dax-julen är här!
Jag har känt att jag varit i fas men nu börjar jag ändå känna mig lite stressad över detta faktum...
Men det blir vad man gör det till och eftersom jag faktiskt är helt ledig under juldagarna (tack Jonas) så har jag lovat mig själv att bara göra precis det som faller mig in och försöka njuta till fullo av ledighet och julen i sig givetvis.

Idag fick vår fina gran flytta in från garaget och står numer på sin plats i vardagsrummet och väntar på att kläs. Den får vänta till torsdag då vi ska ha lite dagen före dopparedagen-mys med granpynt, julgodis och uppesittarkväll...

I år ska vi inte vara hemma på julaftonen utan åker ner till sambons föräldrar en liten bit bort. Ganska skönt faktiskt att inte behöva ha folk hemma vilket vi haft de sista två jularna, även fast jag gärna har det nästa år igen.


Hur firar ni jul?

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt :)

    Här kommer alla till oss pga att jag inte orkar åka någonstans..
    Men alla tar med sig mat och sånt så att jag behöver inte göra någonting! Hur bäst som helst ;) Känns skönt att man kan gå och lägga sig och vila när man känner för det..

    Hoppas ni får en kanonmysig jul iaf!!!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vi kommer att vara tillsammans med mina svärföräldrar. Dagen börjar med julgröt och sedan fortsätter den dagen igenom för att avslutas med julklapparna till barnens förtjusning. Ser fram emot julen men har inte riktigt mentalt hunnit med att känna någon julstämning. Kram

    SvaraRadera
  3. Planerna är att vi imorgon åker ner till mina föräldrar och firar julen med dom och min farfar, morfar och ena bror. Blir en lugn och trevlig jul i år.
    På lördag åker vi hemåt, hämtar bonusbarnen för att sen på fredag åka upp till svärföräldrarna och fira en liten andra jul med bonusbarnen.

    Men det är nog sista året vi firar på detta sätt. Känns inte som någon mening att göra julen två gånger. Barnen är för stora för det tycker jag.

    SvaraRadera