onsdag 12 januari 2011

Kviiider!

Godkväll framför skärmen.
Sitter aningen  (läs rejält) ledbruten i fåtöljen och försöker förmå min ömma kropp att ta in mig i sovrummet... Går inte så bra! Var på gymmet igår och sprang 5km och körde sen lite vanliga övningar utan maskiner. Var där även idag och körde löpband, trampmaskin (ni vet en sån när det är någon typ av långa stavar på sidorna) och lite övningar på mattan. Provade bla "kissande hunden" på Johannas inrådan. Får se om den gör sig påmind i morgon...

Den här lediga onsdagen har vi annars fått tiden att gå på en båt och en färd tur och retur till Eckerö. Med oss på resan hade vi min vän Johanna och hennes båda småtroll.
Mina barn har alltid pratat gott om Alfons-huset, båtens barnvänliga yta men idag var det dataspelen som hägrade.

Lagom när det var dax för den dagliga turen till stallet så ringde telefonen och telefonrösten sa att "- Du behöver inte komma upp, vi fixar åt dig!"
Just idag kändes det superskönt, tack Cilla och Mia.

Just här och nu så känns det som att imorgon kommer bli en hård dag för en trött kropp så jag ska göra mitt yttersta för att ta mig i säng nu!
Kram och godnatt...

1 kommentar:

  1. Ambitiösa människa! Det räcker att läsa om ditt gymmande för att jag ska få träningsvärk (egentligen är jag avundsjuk för jag vill också....;) ). Kram på dig

    SvaraRadera