söndag 13 februari 2011

Ännu en helg att lägga i arkivet...

Hemkommen efter ett par timmar i "hästmiljö", idag i Upplanda ridhus på träning för Cia Tenggren. Idag stod jag på marken som fotograf och filmade när hästens ordinarie ryttare hoppade för första gången på ett år! Det är fasen inte skönt att stå som banpersonal i ridhus när termomtern visar -13 grader, tårna blir aningen frysna efter ett litet tag...
Både Kròl och Sandra skötte sig bra och kan absolut känna sig nöjda med kvällens prestation!



På hemmaplan har det busats friskt idag.
Aaron och jag tog en promenad i det otroligt härliga vintervädret och Aaron hävdade ivrigt att det fanns vargar precis ööööverallt och att vi skulle springa, så under promenaden behövde vi INTE frysa! William däremot var hos sin bästa kompis några timmar mitt på dagen och kom hem och berättade att de hade minsann byggt en snögrotta och ätit Mora-godis (vad det nu är?) .




Igår tog jag och lillhästen oss en promenix i vintervädret, den första promenaden på ganska länge och det gick helt okej. Lite läskigt tyckte hon att det var men så fort vi kom bort från stallet och hon inte satte fokus på resten av gänget i hagen utan på uppgiften att bara gå så gick det bra.


Manen ska ryckas, därav flätorna...

Ett litet race i vintersolen!
Fick ett samtal från en kollega nu på kvällskvisten som bad om ett byte av arbetstider imorgon, så istället för en skön sovmorgon ska jag istället upp "i ottan", börjar kl.6.00.

Alltså: Kram & Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Kul att träffa dig igår. Himla fina bilder du tar! Förstår att ni frös ni som stod på backen. När man rider fryser man inte lika mycket. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så fin Lilleman är i sin röda overall!

    SvaraRadera
  3. Jag frös! Iaf om tårna. =) Kan mäster fotografen skicka lite bilder? Har du funderat klart om hoppningen?

    SvaraRadera