måndag 21 mars 2011

Blinget!

Lillhästen mår fin-fint med en vinterpäls som fullkomlligt raaaaasar av. Pigg och glad och pockar på uppmärsamheten så fort jag är i närheten.
Imorgon ska vi ut på promenix i sällskap med Taijhera och Sandra, Taj är ett lagom sällskap just nu eftersom hon fortfarande inte är igång.

Tror inte att jag behöver oroa mig över Bling`s hull längre för jag tycker faktiskt att hon ser helt okej ut.
Eftersom min förra häst (fullblodet TinTin) var av det väldigt "tunna" slaget så tror jag kanske att jag är kvar i de tankebanorna, de banor när man lätt känner oro över hur man kan få dem att hålla vikten och framför allt gå upp de kilon som emellanåt behövs...



Någon som kan uppdatera mig i hur unghästen tappar sina tänder? Funderar lite över hur det står till där inne!

4 kommentarer:

  1. Tja! Jag kommer inte ihåg när de bytte tänder, men däremot så kan de få stenhårda knölar på underkäken, det är ingen fara men ser lite läskigt ut. I övrigt så ser ju blinget kanonfin ut! Nu börjar det bli dags för en kaffe igen snart... Ha det!!
    Veronica A

    SvaraRadera
  2. Hej
    vid 2 1/2 år brukar de börja tappa tänder, brukar vara bra att be vet titta i mun när det är dax för årets vaccination. Hur hög är hon ? är hon snäll att hantera ?
    Jojjan är en helt underbar unghäst, otroligt snäll och helt orädd. Har väl inte gjort så jättemycket med henne, löshoppat några gånger, promenerat henne lite, hon är tränsvan och kan stå själv inne/ute.
    Ska nu börja lastträna och börja ridhusträna.
    Jojjan är nu 165 hög,växer nog en del till.Hon är väldigt lik sin pappa utseendemässigt.
    ha det bra i vårvärmen
    ulla

    SvaraRadera
  3. Ulla: Hej, vad jättekul att du kikat in! Kul att du trivs med din unghäst, jag stormtrivs med min med. Även Bling-Bling är snäll, orädd och känns som en klok liten individ. Hon står snällt inne ensam dock har vi alla våra åtta hästar i samma hage så de går aldrig ensamma ute, på gott och ont! Idag var första gången jag tränsade och det gick utan bekymmer. Har inte löshoppat henne något men lastat och åkt till ridhuset har vi gjort utan bekymmer, jättekul.
    Har inte mätt henne något men nu blev jag ännu mer nyfiken på hur hög hon egentligen är... Ska försöka mäta henne i veckan!

    Ha det gott, kika gärna in igen!

    SvaraRadera
  4. Veronica! Vem sätter på kaffe, du eller jag?!

    SvaraRadera