torsdag 5 maj 2011

En försmak av USA-resan!

Igår låg alltså schemat i brevlådan, över vad vi kommer att få uppleva under resan till USA.

Det känns fortfarade väldigt svårt att ta in att jag faktiskt ska åka, så igår när jag öppnade kuvertet så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta! Helt galet...

Dag 1: Checkar vi in på hotellet på Manhattan (Sheraton New York Hotel & Towers) och om jag förstod chefen rätt så är det ett superfint hotell!  På kvällen ska vi äta japanskt och "hålla oss vakna" eftersom vi tydligen kommer att känna oss jetlaggade.

Dag 2: Sightseeingtur på Manhattan och lunch a`la New York-style... Vad som nu menas med det?
Under den här dagen ska vi bla. äta pic-nic i Central Park, hinna uppleva en del utav Brooklyn och avsluta dagen på restaurang med utsikt över Manhattans skyline!!!

Dag 3: Presentation utav företag på hotellet och sedan lite studiebesök.
Lunch i New Jersey.

Dag 4: Ännu lite mer presentation av företag. Sedan besök på en stor italiensk matmarknad, East River, downtown Brooklyn och annat smått och gott!
Mexikansk middag på Manhattan!

Dag 5: Utcheckning. Besök i Harlem och studiebesök, bla annat kommer dagen att bjuda på en gospelgudstjänst!!!
Brunch på Marcus Samuelssons nya restarang!



Jag tror mig veta att jag kommer att sova hela flygresa hem för hur sjutton skulle jag kunna sova på plats i NY och riskera att missa något!

3 kommentarer:

  1. Oh! Gospel! Du kommer att få gåshud av den, kan jag lova dig redan nu!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag var i New York i februari & det var den bästa resan på länge!!
    Jag längtar dit igen om man säger så....ett besök till våren är bara ett måste för min del igen:-)
    Ses på lördag!

    Kram Kram

    SvaraRadera