torsdag 26 maj 2011

I did it again!

Jag försvann...

Det är väldigt, väldigt mycket att tänka på nu och all tid läggs på nödvändigheter!
Tyvärr så prioriterar jag då bort bloggen även fast jag kommit på mig själv med att använda den som min egna dagbok, ett bra sätt att hålla koll och påminna sig själv om vad som har gjorts, behövs göras och som ett bra ställe att samla tankar och funderingar om stort och smått!

Med det sagt så vad har då hänt i det "Petterssonska livet" sedan sist?
  • Lillasyster med familj kom på besök i helgen! Lunch, bus (!!!) och ett besök i stallet för koll på hästar och traktorn!
  • Ett besök på Polisen i Uppsala efter en hemsk upplevelse som inträffade i höstas i samband med ett besök på ett av stans uteställen... Efter besöket var det massor av tankar som snurrade och det kändes som att jag gjort ett riktigt fyspass, så jobbigt tyckte jag att det var.
  • Plockat ur bädden (som för övrigt varit i guldskick hela vintern) i boxen i stallet eftersom det är dax för den årliga stalltvätten! När vi ändå pratar stall så kan jag tillägga att under all päls mitt lilla hjärtat traskat runt med så kom det fram en väldigt trevlig två-åring som just nu härjar runt som ett yrväder i hagen! Pigg & glad men fortfarande väldigt trevlig och lätt att hantera!
  • Ägnat vår lediga onsdag en massa skoj... Började dagen med fikakorg och leksällskap i Öregrund vid det alldeles underbara lekskeppet! Avrundade dagen med mina kära kollegor hos Johanna med eftersnack om "GALAN" och uppdelning av överblivna produkter. Produkter som kommer att dyka upp (förr eller senare) i tävlingar på våra bloggar. Så håll ögonen öppna, det blir lite av varje!
Nu hade jag så gärna velat visa en massa bilder men dessvärre har en av assistenterna (läs: busungarna med mohikanfrisyrer) antagligen lagt den på ett på tok för säkert ställe, så säkert att inte ens mamman hittar den - jag återkommer alltså med bilder så fort den kommit på plats!

Nu tänker jag krypa i säng och ladda inför både jobb och morgondagens löpning eftersom jag ska springa Vårruset med några arbetskamrater i Uppsala...

Kram och godnat, katjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar