onsdag 4 maj 2011

Mammabloggalan ♥ Tassimo




Exclusivt för alla Mammabloggala gäster i samarbete med Tassimo/ gevalia! Är du en av alla mammor som ska på Mammabloggalan 2011 kan Du nu vara med och tävla om en Tassimo T20! Det du behöver göra är att beskriva ditt bästa recept på skön vardagslyx! Stort som litet! Vinnaren meddelas live under utlottningen på söndag den 8:e maj!

Vinsten kommer att bestå av:
1st. TASSIMO T20

Vi önskar Er all lycka till! Obs. tävlingen endast öppen för Mammabloggala gäster!!!
Vi ses snart! KRAM/ Johanna, Lina & Mikaela

30 kommentarer:

  1. Mannen hemma och lagar middag, barnen glada och nöjda och jag i soffan med ett glas bubbel och bara får lov att njuta av alla underbara ljud som fyller huset. Lyckligare kan man inte bli - det är vardagslyx för mig.

    SvaraRadera
  2. Vardagslyx.... =)
    Jag har skrivit i gammalfjortis o kärleksallén och ger det nu en tredje omgång =) Men nu ska jag skriva om hur jag får vardagslyx på ett annat sätt =)

    Recept:
    *vakna med ett leende
    *behåll leendet hela dagen
    *titta dig i spegeln och säg "fan vad jag är bra!!"
    *fortsätt vara positiv även när bebisen skriker och treåringen trotsar
    *visa kärlek i massor och baka en god kaka
    *ta en promenad, gärna i regnet- extra uppfriskande
    *blogga lite för sakens skull
    *kommentera i andra bloggar- det uppskattas ju. blir andra glada är du glad

    =)

    kram

    SvaraRadera
  3. En enkelt recept på vardags lyx för mig är att få sovmorgon och att vakna upp till frukosten framplockad och kaffet kokat! så enkelt är det! Låter inte mycket för de flesta men för mig med en sambo som älskar att sova är de guldvärt de gånger de händer även om jag är morgonpigg och ändå är vaken ;-)

    Sara Eurenius
    Viktorsmamma.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Mitt recept på vardagslyx är att få en härlig och välbehövlig sovmorgon. Att sen stiga upp ur sängen och känna kaffedoften från köket! Det är kärlek :)

    SvaraRadera
  5. Att få vakna först av alla i huset & gå upp och få njuta av den första koppen med kaffe helt själv utan att bli avbruten.
    Efter den koppen är man en glad mamma som går och väcker dem man älskar allra mest med ett leende på läpparna!
    Dagen kan inte bli något annat än toppen bra:-)

    SvaraRadera
  6. Jag skall på galan och är galen i kaffe!!
    Jag har slutat snusa för 6 månader sen och röka slöt jag med lite innan det. Kaffe har också eller är mitt beroende fortfarande men jag känner att jag kan få unna mig det när jag har varit så duktig med det andra och snuset var svårast och än idag så känner jag starkt sug. Jag slöt för att jag ville pussa min dotter utan snus och lukta gott utan cigg, allt för min dotter och såklart för mig med.
    Det är där mitt kaffe kommer in i bilden. Det är mitt vardagslyx. Jag älskar att få mig en kopp kaffe i lugn och ro med ett korsord eller i stress, men kaffe är iaf mitt lyx. Just nu i skrivandes stund så dricker jag faktiskt helt ärligt en kopp kaffe. =)
    Nu håller jag bara tummarna.
    För att få denna maskin som gör kaffet mycket snabbare och godare är ett extra stort lyx i min vardag. =) Litet lyx enligt vissa men STORT för mig. ;D

    Kram till dig.

    http://nathaliemammatilljasmine.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
  7. Kommer självklart tävla i alla 3 mammagalafixartjejers bloggar. :)

    Vardagslyx för mej börjar med en sovmorgon, när man väl stiger upp ska man enkelt få sej en varm GOD kopp kaffe.
    Detta är bästa medicinen på att starta en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Det bästa receptet för vardagslyx är TYSTNAD. Stäng av TVn och mobilen och bara var... Att få ensamtid med sina tankar är underskattat och välbehövt i vardagens brus.

    SvaraRadera
  9. Att få ta en långt skumbad, med en god bok och härlig musik och nåt gott att dricka! Gärna med en ansiktsmask och lite bodyscrub;)

    Eller att få gå ut på stan och strosa, gärna en onsdag då det är torgdag, shoppa lite och sen ta en god fika på något av stans caféer! Och på sommaren får det gärna bli en promenad vid Turbinhus,längs ån Tidan (mitt i Tidaholm) och bara njuta av lugnet och av vattnet som porlar!

    SvaraRadera
  10. Vardagslyx är att få njuta av en ledig dag tillsammans med sina barn, låta barnen få bestämma vad som ska göras och bara se lyckan lysa ur ögonen på dem, då och då belönas man med en kram eller en puss - DET är lyx för mig! <3

    SvaraRadera
  11. Vardagslyx är att komma hem från jobbet kl 22 på kvällen och min sambo har fixat en ost och grönskaksbricka och tänt levande ljus i vardagsrummet. Till det får jag en stor kopp varm choklad-så somnar jag gott med ett leende på läpparna!

    SvaraRadera
  12. Vardagslyx för en Fnula är barnens leende och en varm kram för att dom är glada att se deras slitna trötta mamma som genast vaknar till liv!

    SvaraRadera
  13. Gubben la till med en ny vana då jag var hemma med Ella. Varje söndag fick jag sovmorgon. Under tiden jag sov gick de till affären och köpte frukost (som även innehöll nybakade wienerbröd). Frukosten var serverad och det var bara att komma upp och njuta av sällskapet. Nu har gubben glömt den vanan men med en tassimo så kanske han är på fötter igen ;-)

    SvaraRadera
  14. Nu har värmen nått Sverige, det märks på barnen.
    Det ska tjoas & skojas hela långa dagen.
    tar en fika på gården & grillar på kvällen.
    planerar in en utflykt, åker & fiskar i helgen
    gräset smeker fötterna, det är varmt på asfalten.
    det är proppfullt på stranden och det plaskas i vattnet.
    Man äter glass & dricker läsk & det är alltid fest.
    En sval sommarkväll då smakar kaffet bäst!

    SvaraRadera
  15. vardagslyx...

    att kunna ta ett varmtbad mitt på dagen medan mannen lägar maten.. ;) det är vardagslyx för en mamma..

    SvaraRadera
  16. Vardagslyx för mig är när alla mina barn kunnat åka till skolan (funktionshinder) och jag får en timme alldeles själv innan dagen drar igång. Den ägnas ICKE åt träning eller disk. ;) Så, mitt tips blir, oavsett hur ens vardag ser ut, att använda de SMÅ stunderna rätt. :) Det dåliga samvetet hinner man med ändå! Kram! :)

    www.julam.nu

    SvaraRadera
  17. Vardagslyx är att komma hem från jobbet en sen kväll mitt mitt i veckan och mötas av en älskad sambo, en flaska rött, två vinglas, och några goda ostar i tv-soffan.

    SvaraRadera
  18. Bästa vardagslyxen är att på Fredagskvällen förbereda en deg och ställa i kylen.
    När sedan barnen väcker en alldeles för tidigt så vet man att nybakta bullar väntar, tillsammans med massor av goda pålägg och tillbehör, ägg, färskpressad juice och såklart en stor kopp kaffe!
    Mysig start och du har redan fått en positiv syn på resten utav din dag <3

    SvaraRadera
  19. Vardagslyx är när man vaknar pigg och utvilad, före ungarna..
    Man tar en varm dusch, och barna sover fortfarande..
    Man hinner dessutom klä på sig och göra sig i ordning, och barna sover fortfarande..
    Man packar väskorna och lägger fram kläder till barna, och barna sover fortfarande..
    Sen går man in och sjunger God morgon god morgon, för barna som då vaknar med bästa morgon humöret.. =)
    Sen går det lätt som en plätt att ta sig iväg på något skoj, just för att allt är klart och välplanerat. =)

    /Lovisa

    SvaraRadera
  20. Vardagslyx för mig är att ta ett bubbel bad på kvällen efter en stresig dag, när mina små söta troll sover. Eller att bara få sitta i soffan och kolla på en film i lungn och ro!

    SvaraRadera
  21. Det bästa receptet för vardagslyx för mig är:

    1. Kliva in på ett mysigt fik eller på öppna förskolan.
    2. Hälla upp en kopp varmt kaffe
    3. Få njuta av att dricka kaffet varmt och se dottern öva på att ta sina första steg här på jorden!

    Innan dottern föddes trodde jag aldrig att en kopp kallt kaffe kunde smaka så gott. Hon tog mer och mer uppmärksamhet så kaffekoppen stod ofta bortglömd på bordet, i bokhyllan och till och med inne på toaletten. Det bästa är faktiskt att dricka kaffet varmt! Så det är mitt bästa recept för vardagslyx om dagarna nu, en varm kopp kaffe och titta på min underbara dotter. Bättre vardagslyx finns inte!

    /Sandra - med bloggen http://surrovich.blogg.se

    SvaraRadera
  22. Recept på vardagslyx:

    1 badkar
    150-200 liter vatten
    1 badbomb
    4-10 ljus

    Blanda ner vatten och badbomben i badkaret. Tänd ljusen och placera ut dem på väl valda, icke brandfarliga, ställen.
    Njut.
    Skitenkelt. Väl beprövat.

    SvaraRadera
  23. Det här är exempel på vardagslyx för mig:

    * Att få gå på toa ifred, utan en tvååring som lägger huvudet på sned och undrar:
    - Kissar du med snoppen mamma?
    - Bajsat klart snart mamma?
    - Färdig nu mamma?
    - Kom det bajs nu mamma?
    - Har du ingen snopp mamma?

    * Att få äta maten ifred, utan en tvååring som ska sitta i knät och mata mamma:
    - Gapa stoooort mamma, nu kommer maten! Bra jobbat!

    * Att få sovmorgon utan en tvååring som försöker pillra upp ögonlocken och undrar:
    - Mamma ä du vaken nu?



    Det finns många små saker som kan vara vardagslyx för mig, men just att få vara ifred lite, speciellt på toa ;O)

    SvaraRadera
  24. Vardagslyx för mig är när maten är uppäten, disken diskad, huset städat och hela familjen ändå har lite tid att gå ut i trädgården för en sista lek innan läggdags. Bara att få stå och prata med grannarna en stund och känna kvällsolens värme i ryggen medan barnen leker och tar ut den sista energin av denna dagen, ja det är vardagslyx för mig.

    SvaraRadera
  25. Eftersom jag är en "övermogen" mamma och har hunnit bli mormor, så kommer nog ett annorlunda tips på vardagslyx.
    För mig är det när jag kan hjälpa någon av mina döttrar med att vara barnvakt.
    Dels får jag rå om barnbarnen, dels får jag ge mina döttrar lite tid för sig själva.
    Shopping, frisörbesök, ja sånt som är lite besvärligare att planera när man har småbarn.

    Marie Olsson

    SvaraRadera
  26. Att få ligga och dra mig i lugn och ro i sängen och samtidigt höra när min man och mina barn busar utanför i vardagsrummet, det är vardagslyx för mig! /Beatrice Hjort

    SvaraRadera
  27. Vardagslyx för mig är min son! På riktigt! Det är inte alla som har den turen att få barn och få leva med sina barn varje dag. Jag är evigt tacksam för att jag fått honom till mig :)

    Sen så är det ju väldans skönt med en sovmorgon då och då och vakna till barnpladder och doften av nybryggt kaffe :) Men vem tycker inte det?! ;)

    SvaraRadera
  28. Skön vardagslyx för mig är att få vara ensam hemma en stund och bara vara, åka och handla själv och ta det i min takt utan otålig sambo och son! Eller att bara få sitta ner i soffan med en bra tidning och en stor kopp kaffe! =)

    SvaraRadera
  29. Klä upp dig, lägg en fest-makeup och fixa håret. Ta dig sen till valfri stormarknad och gör en storhandling. Glöm inte att stoppa ner lite onödigt gott så att du kan fortsätta att lyxa när du kommer hem. Förena nytta med nöje..vad är väl mer lyxigt än att känna sig supersnygg? Vad är mer vardag än att storhandla? Alltså Vardagslyx... Mannen och barnen kan du lämna kvar hemma för sinnesrons skull.. :)

    SvaraRadera
  30. Är detta alla "vardagslyx-recept" som kom in till din blogg? Mitt finns ju inte med :(

    SvaraRadera