torsdag 2 juni 2011

Ledig dag, klämmis...

Idag är vi lediga, med vi menar jag mig själv och de båda medlemmarna av småfolket och tyvärr inte pappan i familjen...
Jag och grabbarna ska ta en kort cykeltur och försöka smyga igång lite lätt efter Willes vila efter hjärnskakningen.

Igår var planen att försöka "sanera" huset (aka. rövarkulan) men det gick sådär. Grabbarna hemma, en förmiddag med jobb vid köksbordet med div. projekt (så galet spännande) och lekdejt på det. Resultatet blev en rövarkula med bebiskladd lite varstans, leksaksrace, sand hela vägen från terassdörr till ytterdörr! Om det gör det något? Nej, barnen var nöjda och vi båda vuxna fick en del gjort!

Lagom till middagen knackade det på dörren och vi fick ytterligare en till bords...
Vänner som droppar förbi spontant är det bästa just nu eftersom jag har en hel del för mig. Det blir som bäst med en dörrknackning och och att bara dyka upp... När man planerar allt för mycket så brister det oftast för mig tyvärr, tidsoptimist som jag är.

Middagssällskapet hade med sig hund...
Roddy!


Nu är det dax att sätta fart, ha en bra dag!


(För Er som är på Strömsholm i helgen så lycka till på banan , och för Er som är där och och bara "är" så är jag avis...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar