torsdag 26 januari 2012

Lilla hästen!

Lilla hästen har nu fått börja visa vad hon kan tänkas gå för hos Pernilla i Tierp.
Ni fortsätter väl att "hålla koll" på henne...?
Det gör ni här!

Anledningen till att jag valde att skicka henne till just Pernilla, är att Pernilla är en grym ryttare som verkligen lägger energi och möda i tänket att ge unghästar rätt start från början!
Detta tänk har ju dessutom börjat ge fin utdelning och hon har en hel del fina ritter och meriter på sin lista numer...

I disskussionen kring (kung) Rolf-Göran Bengtssons Jerringpris så hoppas jag någonstans att debatten kring ridning som sport ändå öppnar ögonen på företag och eventuella sponsorer och sammarbetspartner som väljer att synas i ridsportssammanhang.
Ridsporten är stor och står för mycket goda tankar och värderingar och formar sina utövare bl.a till ansvarstagande individer.
Det är ju dock en kostsam sport och till skillnad från ex. fotbollsspelare som får lön från sina klubbar så får man slita ganska hårt för att kunna få utöva sin sport fullt ut, för tro mig att hästar kostar! Utdelningen kommer först när man blivit riktigt, riktigt stor och det är svårt utan en stadig ekonomi i botten!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om ridsporten som faktiskt format mig men tro mig, det skulle nog ingen orka läsa ;)

Jag vet att Pernilla i dagarna kommer att berätta något som kommer att underlätta hennes kommande säsong och jag är hemskt glad å hennes vägnar, nu hoppas jag bara att fler företag tänker på samma sätt och går in som namn och partners i kommande säsong!

Det kan tänkas bli ytterlgare en till hästmänniska i
familjen, Aaron älskar hästar!
Ju större desto bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar