fredag 27 januari 2012

Vår lediga torsdag...

Dagen har fyllts med en lagom dos av lite av varje. Jag och grabbarna tog sovmorgon och vaknade till ljudet av snickare på övervåningen. Vi satt lite extra länge vid frukostbordet och sedan åkte killarna ner till farmor i två timmar medans jag passade på att träffa Sandra, som är hemma på snabbvisit från Åre, i stallet för en ridtur. Det blev ingen avancerad tur direkt eftersom det var rejält halt ute och hästen jag red mest bara halkade...
Hemåt, byte av kläder och sedan iväg till en arbetskamrat på fika, bus & lek och hästsnack och vet ni att just den kombinationen är i mina ögon oslagbar!
När vi väl kom hem igen var pappan i huset redan hemma och hade stängt in sig i storebrors rum, "-Ni får inte komma in än, jag har en hemlis här!"
När dörren sedan öppnades och killarna rusade in så hördes bara ett enda gapande, i rummet väntade ett WII och nu är frågan hur jag ska kunna lura med mig ungarna till stallet när detta spel nu alltså flyttat in!?

Jag har avrundat kvällen med ett trevligt gäng på ridklubben och skulle precis till att rulla hemåt när ägaren till den fina skimmeln på bilden nedan, för övrigt mamman till min häst, frågade om jag inte hade lust att hoppa hennes häst nästa vecka? Så nästa vecka sitter jag upp och rider hopplektion, så himla roligt...!






Nu väntar sängen och lite sömn inför arbetsveckans sista dag, tack och godnatt!

1 kommentar: