söndag 12 februari 2012

På besök på Stall Elingbo!

Idag har jag äntligen fått se min lilla häst igen!
Har saknat henne men jag har ju ändå tur att Pernilla, som sköter hennes inridning, också bloggar vilket gör att jag kan följa henne nästan dagligen i alla fall.

Pernilla började med att jobba henne i lina...

Bus & brall...





Efter lite bus och brall så var det då dags att sitta upp.
Jag åkte hemifrån i tron om att jag skulle få se min häst riden men se det var inte tanken....
Pernilla skötte linan och jag var den som satt upp!

Känslan går inte riktigt att beskriva när jag satt upp på min fina lilla häst, vilken lycka!!!
Skritt och trav... Skritt med styrning i tyglarna och trav på volt med mantag!

Så glad hästägare!
(Bild lånad från Pernillas blogg)

Veckan som följer fortsätter hennes utbildning fram till på fredag då hon åker till VETTeam och vaccineras och får sina tänder kollade sedan blir det några dagars vila. Det är hon värd (och Pernilla med)!

5 kommentarer:

  1. Så roligt!! Känslan då man hoppar upp på sin häst för första gången är oslagbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det så!
      Innan hon åkte hemifrån hade vi bara hunnit sitta på henne 2-3ggr, så att från det till att kunna sitta upp och trava var helt suveränt!

      Radera
  2. Så fina foton, Mikaela!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack...
      Tror att det fina vädret gjorde mycket faktiskt!

      Radera
  3. Välkommen in i nya bloggen! =)
    Kram!

    SvaraRadera