onsdag 31 oktober 2012

Status stall...


Red ännu en träning igår för Ulf Lind och kan för mitt liv inte begripa att jag inte gjort det långt tidigare i mitt liv som ryttare. Han är en riktigt, riktigt bra instruktör!
Lilla hästen gick ett pass som var längre än tidigare (mycket skrittjobb) och kändes bra. Under passet så jobbade vi även i trav under nedsittning en del och det kändes toppen - kul att få känna det där "gunget" Uffe pratar om.
Mycket jobb på hennes egna balans och ju mer jag tittar på filmen från träningen ju mer ser jag mina egna brister, supernyttigt med film av träningstillfällen!
Ett plus i kanten för att hon lämnades ensam i släpet på stallplanen under tiden vi drack kaffe i ridhuset innan träning, hon stod och sov när vi kom tillbaka :)

Idag fick hon gå ut i skogen som "trygg vän" när Faramir skulle gå sin första uteritt hos oss, och i morgon vilar hon.


 
 
NOTE TO SELF: Räta upp dig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar