fredag 24 september 2010

Chillmode...

Äntligen fredag, dessutom fredag innan ledig helg! Njuter av det i soffan framför TV:n med lite melon och fläderdricka... Jag hör inte till skaran som tar ett glas vin och varvar ner på fredagkvällen, för vin i denna kropp juuust den veckodagen gör att jag somnar knall fall med ett knappt påbörjat glas på bordet och en en muttrande sambo i soffan...
Igår red jag ju lektion och eftersom jag inte rider så ofta just nu så har jag en ganska rejäl träningsverk på gång, med början från naveln och hela vägen ner till fotknölarna. Imorgon kan jag tänka nig att jag vankar runt som Zeb McCahan.

Lördagen den här helgen är knökfull med aktiviteter.
På morgonkvisten åker Aaron, Jag, Erika (en av mina kära vänner och arbetskamrater) med hundsällskap och hejar på en väldigt nervös tävlingsdebutant! Ska bli jättekul. Tror dock att hon underskattar sig själv och att det kommer gå alldeles utmärkt, bara hon kommer ihåg att andas :) Storebror och pappa får lite kvalitetstid iklädda arbetskläder för att de fortsätter med "Projekt Hallbygge". Arbetskläder för en fyraåring innefattar: arbetsbyxor (Blåkläder), firmatröja ocg givetvis ett snickarbälte med lite av varje i.
Innan lördagen är slut ska jag / vi ha hunnit med lillhästen, trädgårdspyssel, Öregrund tur och retur, second-hand arrangemang och sist men inte minst partaj! Vill man så kan man och tro mig, jag vill. Jag vill inte välja bort någon av morgondagens aktiviteter...

För övrigt så hejar jag även på en annan av mina vänner som tävlar, men på annan ort i morgon. Kan inte vara på plats men har blivit lovad en uppdatering över telefon när ritten är avklarad! Heja Jempa...

Nu ska jag åter försätta mig i chillmode och invänta lördagen!


Puss och kram på er.

2 kommentarer:

  1. Häj, häj från Göteborg.
    Vad gjorde ni i Öregrund? Var ni till lekparken?
    Krama alla pojkar från mig!
    / Mamma
    PS. Din blogg börjar bli riktigt, riktigt fin nu. Vitt är snyggt! DS.

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig helg med massa skoj. Så jag brukar vilja ha de lediga dagarna också :-)

    Kramar

    SvaraRadera